Welkom op Baasis school
Obs De Veenvlinder

WELKOM

Obs De Veenvlinder is een openbare basisschool met 335 leerlingen gehuisvest in een prachtig nieuw schoolgebouw aan de Boomgaard in Eelde.

Nieuwkomersschool De Atalanta maakt ook deel uit van Obs De Veenvlinder.

Kernwaarden van onze school zijn:

• Vertrouw op jezelf – Je mag zijn wie je bent
  • Samenwerken geeft groei – Je ontwikkelt je in relatie tot een ander
  • Eigen keuzes maken – Je bent eigenaar van je eigen leerproces!
  • Talenten ontwikkelen – Je bent een natuurtalent!
  • Op weg naar de wereld van morgen – Jij bent er klaar voor!

Onze missie: Vol vertrouwen leren vliegen

Op deze website is veel informatie te vinden over onze school. Bent u na het bezoeken van deze website nieuwsgierig geworden en wilt u meer weten over onze school, dan bent u van harte welkom om een afspraak te maken en een kijkje te komen nemen.

Veenvlinder nieuws

Groepen 5 en 6

De groepen 5 t/m 8 hebben een bezoek aan het Drents museum gebracht en hebben ze de afgelopen weken gewerkt over het thema Middeleeuwen.

Groepen 7 en 8

Groep 3B en groep 7/8 gaven een voorstelling aan elkaar. Groep 7/8 beelden sprookjes uit en de kinderen van groep 3B mochten raden om welk sprookje het ging

Peuterinstuif

Vrijdag 12 april van 9.00-10.00. Peuters van 3 jaar mogen samen met een ouder bij ons in de onderbouw op bezoek komen om mee te spelen met de kleuters. Aanmelden via: veenvlinder@stichtingbaasis.nl

Kanjer

In groep 4 doen we na de voorjaarsvakantie regelmatig extra spelletjes en opdrachten gericht op kennismaken, samenwerken en elkaar vertrouwen. Er zijn namelijk meerdere nieuwe leerlingen in onze groepen ingestroomd. Elkaar goed leren kennen is dan natuurlijk extra belangrijk! We doen spellen en opdrachten waarbij de leerlingen moeten overleggen, een plan moeten bedenken en samen moeten werken om de opdracht te voltooien. En natuurlijk maken we ook erg veel plezier tijdens het doen van de spellen en opdrachten! De spelletjes komen onder andere uit de Kanjertraining.

Oud papier

Zaterdag 6 april t/m zondag 7 april staat de oud papier container weer bij onze school aan de Boomgaard.